sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

5. luku, jossa bloggaajasta tulee amigurumi


Tähän mennessä profiilikuvanani on ollut pelkkä punainen lankakerä, ja halusin sen olevan jotain vähän mielikuvituksellisempaa. Niinpä minun täytyi tehdä itsestäni amigurumi! Löysin linkkivinkin pääsiäisen aikaan Jatta soheltaa-blogista, joka puolestaan oli löytänyt ohjeen täältä (ohje italiaksi ja englanniksi).



Tämä minikokoinen amigurumi on siis tehty muovikindermunan päälle virkaten. Hiukset ovat oma versioni, sillä alkuperäisessä ohjeessa, jossa oli tehty eläimiä, ei niitä luonnollisesti ollut. Lopuksi koko komeus liimattiin muovimunan päälle. Minulle oli muuten uusi tuttavuus, että nykyisissä yllätysmuovimunissa on sarana, puolikkaita ei siis saa kokonaan irti toisistaan. Varmaan taas joku EU-direktiivi määrännyt. Tässä työssä siitä oli kuitenkin vain hyötyä.

Yleensä en ole kovin innostunut amigurumeista, mutta tämä minun oli pakko tehdä. Pidän amigurumia varsin onnistuneena, vaikka lopputulos ei olekaan yhtä söpö kuin alkuperäisissä. No, minä en muutenkaan ole yhtä söpö kuin esim. ankka, possu ja pöllö noissa alkuperäisissä. Vanhempani tunsivat heti amigurumin minuksi ;)














5 kommenttia:

  1. Ihana amigurumi! Mulla on muutama ollut noita koteloita jemmassa virkkauksia varten mut enpä mä mitään oo aikaiseks saanut...
    Hauskaa vappua!!

    VastaaPoista
  2. Mun on ehkä ihan pakko myös tehdä tällainen, on niin mainio. En ole päässyt yhtään sisään amigurumivillitykseen (mitä niilläkin tekee...), mutta tässä on Sitä Jotain. Siinähän voi vaikka säilyttää jotakin.

    VastaaPoista
  3. Tosi söpö! :D
    Saanko tilata sulta Huli-amigurumin? :P

    VastaaPoista
  4. Johanna: Saatan virkata Hulin ja antaa sen vaikka tupaantuliaislahjaksi :)

    VastaaPoista